Činoherní představení s prvky detektivky Splašené nůžky sice mělo premiéru už v roce 2015, ale pořád dokáže pobavit.

Divadelní hra Splašené nůžky pro nás byla první činohrou, kterou jsme v Městském divadle Brno shlédli - chodíme sem totiž většinou na hudební scénu.

Splašené nůžky jsou profláklou inscenací po celém světě, jen u nás v Brně už se odehrálo přes devadesát repríz. A čím je tohle představení tak speciální? Inu, je to takový divadelní kinoautomat. Ještě před začátkem představení se stanete součástí kadeřnického salonu a později z povzdálí sledujete, jak v bytě nad salonem došlo k vraždě. Pak se stanete součástí vyšetřování a s pomocí detailů, které jste si zapamatovali, můžete pomoci vypátrat vraha.

Všichni obsazení herci hráli skvěle, ale mě osobně nejvíc zaujala postava kadeřníka Antonína Řezníčka, kterého hrál Igor Ondříček - předvedl opravdu důvěryhodný výkon :) Herci navíc musí umět reagovat na lidi z obecenstva a každé představení je tak jiné - i tohle všichni obsazení zvládli s přehledem. Oceňuji také, že se hra snaží stále držet krok s dobou a baví diváky mimo jiné i vtipy a narážkami na aktuální (politickou) situaci. Příjemné bylo i přizpůsobení hry na brněnské obecenstvo (což by třeba divákům z Kuřimi nebo nedej bože Rajhradu mohlo činit problém :). Část, kde jsme se jako diváci mohli zapojit do vyšetřování byla trochu zdlouhavá, ale naštěstí vše skončilo v pravou chvíli.

Závěrem bych chtěla Městské divadlo Brno pochválit za ultra pohodlná a prostorná místa k sezení. Není totiž nic horšího, než když se vám v divadle na tříhodinovém představení špatně sedí (vykládat by o tom mohlo třeba divadlo Kachna na řetízku, jak jej přejmenovali právě ve Splašených nůžkách).

Pokud tedy hledáte oddychovku a máte volný večer, zkuste se na Splašené nůžky zajít podívat. A pokud jste o hře slyšeli od známých, stejně si na ni zajděte - kdo je vrah totiž záleží jen a jen na vás :)

Zdroj úvodní fotografie: webové stránky MDB